torsdag 10 november 2011

Måleriuppdrag; ManUtd

Jag fick för ett tag sen en förfrågan om att göra en manchester united-logga på en vägg. I lördags slutförde jag det sista. Den är uppritad och målad helt för hand från grunden. Jag började med att rita upp en pappersmall som jag kunde rita efter på väggen. Storleken är knappt 1 x 1 meter.
Det var väldigt roligt att få möjligheten att göra denna för jag har aldrig målat något liknande tidigare.
Jag får hoppas det blir fler liknande i framtiden. Men just nu är det ett porträtt som behöver all min fokus. På sistone har jag inte alls fått någon ro att rita, grymt jobbigt! Deadline är innan jul så ännu har jag gott om tid...


Tyvärr är inte bilden den allra bästa men man ser vad det ska föreställa åtminstone.

Manchester United by Michaela Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar