torsdag 3 november 2011

strumpa

Jag håller på att sticka härliga knästrumpor till vintern. De kommer verkligen bli jättefina! Jag har lyckats hitta ett riktigt fräsigt garn från Drops. Ikväll har jag ägnat all tid åt att lista ut hur det där med hälavmaskning funkar. När jag väl förstod hur det skulle göras fick jag en "ah-men-det-var-ju-inte-så-svårt"-upplevelse. Det stora problemet kom när det väl var klart....Så nu kämpar jag med sista biten av foten. Sen är första strumpan klar.
Jag ska lägga upp foto sen när den blivit färdig.
Klicka här så kommer en bild av mönstret på strumpan upp :)

För övrigt har jag påbörjat en teckning jag fått beställning på. Det är till en kollega som nu vill ha sitt barn avritat från ett foto. Barn är alltid knepiga, men! det är roligt! Lägger nog upp en bild på den också sen när den blivit  klar.

Sent som tusan har det blivit ikväll.. Så jag önskar alla en god natt!
//Mp


2 kommentarer:

  1. Yes!!! Nu kan du sticka raggor så du kan lära mig. Det där med hälavmaskining är MYCKET skrämmande och den stora anledningen till att jag håller mig i skinnet och INTE handlar stickor och garn. Må så gott. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Egentligen är det bara beskrivningens fel att det är skrämmande.. Lite youtubeklipp och diverse forum sen så! Tycker absolut du borde köpa in lite garn o grejer! Kram!

    SvaraRadera