fredag 10 februari 2012

En matchande halsduk?

Såja slutet på denna vecka och för att ha varit arbetslös har jag haft en hel del att göra :)

Lite nyttigheter har blivit gjorda men även lite impulsiv shopping. När jag var på besök hos mormor och morfar så fick jag och mormor plötsligt för oss att åka till Vä och kolla in garner. Så det slutade med att mormor ska sticka en tröja och jag en halsduk (som förhoppningsvis ska matcha min mössa). Enkel och lätt grej men med en lite twist.. Jag ska nämligen testa på en s.k. fläta. Det kommer bli en krag-halsduk.. alltså en man trär över huvudet och framtill ska där gå en tjock fläta uppifrån och ner. Inte nog med att jag kommer ta min oskuld på fläta utan även på rundstickor. Så nu kan jag variera mellan strumpa och halsduk. Bara till att byta projekt när jag tröttnat på det ena. Så strumpan kan jag ju säga adjö till ett tag nu.
Nya projektet med rundstickor

Wille, mormor & morfars hund


Kanelbullar och chokladbullar har också blivit gjort denna vecka. Mamma ringde och väckte mig tidigt i morse för att jag skulle komma ut och baka. Underbart! Solen gassade och jag passade även på att ta med mig kameran.
Bröderna bus

Kai M

Cherokee

Kai M & Bea Girl




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar