fredag 30 december 2011

Auf wiedersehen Julen



Julen börjar allt mer avlägsna sig och det är dags att ladda inför det nya året.
Min jul var helt underbar och av julklapparna att döma så har jag nog varit riktigt snäller i år, bortsett från epilatorn jag fick som ska plåga mig hädanefter. Nåja det är befogat, den stod ju trots allt med i min önskelista.

Till mina föräldrar gjorde jag en fotobok fast lite annorlunda en, med inspiration från Tim Flachs Equus (Som min pojkvän gav mig i julklapp). Flachs bilder är helt otroliga! Han fångar detaljer på ett otroligt sätt. Gå in på länken och kolla in hans hemsida. Jag ville i alla fall göra något liknande fast med djuren och olika ting från mina föräldrars lilla gård. Jag bjuder på ett urval från boken här nedan.

En annan inspirationskälla jag funnit är en ritblogg jag kollar in lite då och då. Men häromdan ledde den mig vidare till ännu fler tecknare, som i sin tur fått mig att vilja prova en helt ny tecknarteknik. Jag tänkte försöka mig på kol med pensel. Så vi får se om jag lyckas med det, åtminstone blir det roligt att bara testa på något nytt...

Boken
Bamse
Grållen
  
Körsbärs
Cherokee
Pappas gitarr
Några av julkorten jag gjorde i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar