fredag 13 januari 2012

Blivande Make-Up Artist

I helgen åker jag till Ronneby för att göra slutprovet till min utbildning som makeup artist. Spänningen den stiger varje dag nu. Men jag kommer inte påbörja nästa vecka endast som makeup artist utan även som Diplomerad Fransteknolog!! Så då gott folk är ni välkomna att bli snygga som f*n!!  ;)

Jag kommer ha ett väldigt roligt CV hädanefter.. "Jag jobbar som sopgubbe. Har utbildning till grävlastare...och är nybliven makeupartist samt fransteknolog..." Haha!

Så just nu sitter jag och letar lite vandrarhem/hotell i Ronneby. Men bekväm som man är så slutar det väl med att man kör båda dagarna istället. Egna sängen slår faktiskt det mesta!

Äntligen har jag också äntligen fått tag i min verktygsväska jag varit på jakt efter ett tag nu. Jag har bevakat Julas lagerstatus som en hök. Och i mellandagarna kom den in och jag och min sambo körde raka vägen ner till Lund för att shoppa. Såklart blev det en sväng på Nova då också.
 Hur som helst, den blev perfekt till att ha smink i. Jag antar jag kommer se liiite proffsigare ut med en rejäl låda än alla de halvfula necesärer man samlat på sig. Eller blir jag kanske misstagen för o vara rörmokarn eller nåt.. Aja med lite tid, tålamod och utan garantier för ett bra resultat, så hade jag kanske kunnat fixa rören med...


Min makeup-väska

Vid ett stop på väg mot Stockholm


4 kommentarer:

  1. Du skulle ju kunna provsminka Alf och Sven i Tollarp..... M.V.H Robin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag sa varnade dem att de ligger ganska risigt till ;)

      Radera
  2. Hejsan, vad heter din väska om jag får fråga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är en verktygsväska från Jula :) Jag tror denna är ungefär lika dan:
      http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-smasaksforvaring/aluminiumvaskor/aluminiumvaska-663016/

      Radera