lördag 14 januari 2012

En gnutta skönhet

Nu ligger jag i sängen på hotellet i Ronneby. Dagen har varit fullspäckad! Men det har minsann genererat mig ett diplom! Efter slutprovet så var det dags att börja med fransutbildningen. Så idag har jag permanent böjt och färgat fransar och bryn. Blev riktigt nöjd med resultatet och även Emma som ställde upp som "försökskanin". Imorgon blir det att börja sätta fransar, då kan vi snacka om pilleri.
Men inte nog med det för när jag kom tillbaka till hotellet så satt mamma där med en hårtoning som skulle fixas.
Man skulle nästan kunna kalla mig kemist efter dagens alla blandningar av kemikalier och färger ! ... och jag som trodde jag gick naturvetenskapslinjen i förgäves! Men ikke!

Nu är det minsann läggdags, en lång dag för tålamodet imorn. Fingerkänslan och pilligheten, helst gärna en gnutta stadighet också bör vara utvilade. Man vill ju inte ha några sönderstuckna ögon på sitt samvete...

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar