söndag 21 juli 2013

En vecka

Ja nu är det söndag och jag är helt död efter gårdagens festande. Ja de kan verkligen festas här i bushen! Så idag ska jag göra så lite som möjligt.

Ikväll har jag varit här i en vecka. Tiden har gått så otroligt fort! Allt har varit så himla kul och enormt intensivt! Det är ju inte var dag volontärer har möjlighet att medverka i en "Game Capture" och fånga in alla djur som lyckats ta sig ut. Så jag har haft tur som fick vara med om det.

Bara på denna veckan har jag checkat av flera "att-göra-innan-man-dör"-punkter, som;
- Mysa med vilda lejon
- Brottas med impalor
- Åka helikopter
- Lagat mat åt hemlösa barn/ungdomar.
- Spotta bajs (vet dock inte om det var något man har på en att-göra-lista)


Mäster-klättraren Rusizi

Jag har ont i precis hela kroppen, men det är det såå lätt värt! Sängen är väl inte den skönaste här får jag väl säga men annars tycker jag allt är himla bra! Dock tog det mig 4 dagar innan jag hittade de "riktiga" toaletterna... så jag och mina rumskompisar har använt några riktigt sunkiga toaletter som bara funkat som någon sorts extra-toa. När vi såg de riktiga duscharna o toaletterna så kändes det som vi vunnit högsta vinsten! Så efter den upptäckten kan jag äntligen säga att toaletterna också är helt ok. Det är buffé varje dag här, frukost, lunch och middag. Det är väldigt bra mat och en del att välja på, även om det är ris och potatis varje dag i regel. Några av de andra tycker det börjar bli tråkigt att äta typ samma, men jag får nog ändå säga att jag tycker det är väldigt bra. Här är möjlighet att köpa annat om man vill variera.

Det är så otroligt fint på Antelope Park! Hästarna går helt fria så plötsligt en morgon kan man ta ett steg utanför vårt rum och plötsligt står där en häst. Det går en kanal precis 30 meter från där vi äter och häromdagen kunde vi se när elefanterna kom dit för att dricka och svalka sig, när vi satt och åt vår lunch.

Det är oerhört kallt här om kvällarna. Dubbla byxor och 4 tröjor som gäller! Men dagarna är helt fantastiska! Jag är glad det inte är varmare än vad det är, för då hade jag aldrig orkat hålla igång som vi gör varje dag.
Nu har även killen från Animal Planet åkt hem så nu kan man slappna av igen och inte vara rädd för att göra bort sig inför hela världen haha!

Jag & Ruvubu



1 kommentar:

  1. Oj, redan gått en vecka, är helt slut av allt, skojar...det är så roligt att få vara med på resan...Kramar om

    SvaraRadera