söndag 28 juli 2013

Veckorna går för snabbt!

25/7 Ja efter att ha skyfflat lejonbajs en hel förmiddag så kan jag nog inte längre klaga på att rengöra kattlådan där hemma. De andra berättade att de även fått skyffla en del spyor, gröna o illaluktande sådana. Jag är himla glad det inte fanns några när vi gjorde det! Detta var torsdagens förmiddagssyssla innan den efterlängtade Horse Safarin .



Jag fick Zingela som utlovat och var väldigt glad för det. Han är så härligt alert och vägrar stå still om alla de andra går (vilket var extra roligt när vi skulle galoppera och jag höll in honom så de andra fick ett försprång och han studsade på stället, sen när jag lät honom gå var det som en kanonkula som for förbi allihopa! JAG NJÖT!!).

Efter att ha stött på vårtsvin, zebror och gnuer stannade vi vid ett öppet fält där vi skulle leka "plätt" men precis när vi drog igång stoppade vi leken för att plötsligt hade vi en pangolin (tror det är myrkotte på svenska) precis nedanför oss. Det är tydligen ett väldigt ovanligt djur och det är den enda som finns i hela parken, så oddsen att få se en är egentligen inte de bästa. Det var som en 1 m dinosaurie som gick omkring. Den gick bara på bakbenen och bara stöttade med de små frambenen lite då och då. Helt otroligt hur den kunde hålla uppe hela den massan på bara två små ben. Hur söt som helst!

Pangolin

Se hur den går
Innan vi begav oss mot stället vi skulle sova på så stötte vi även på giraffer. Otroligt vad nära man kommer! Riktigt häftigt för alla djuren är så nyfikna! Dagen efter fick jag höra att pappa blivit attackerad av ett får där hemma... Hahaha ! Känns så fel när de vilda djuren här är så fridfulla.



Väl framme så tränsade och sadlade vi av. Vi bara släppte hästarna sen fick de springa tillbaka till parken på egen hand. Vi gick upp mot elden som var omringad av höbalar som vi skulle sova på. Lite ovanför var det "matsal" och "kök". Det var som två små hus av bara reglar. Inga väggar eller tak. Så otroligt mysig kväll fick vi! Absolut över förväntan. Nere vid sovplatserna hade de lagt ut chips, godis och en hel frysbox med dricka av olika slag, läsk, cider, öl, smirnoff storm och vin. Jaa verkligen en rekommenderad utflykt om man får för sig att komma till Antelope Park! Det jag var mest orolig för var att frysa en massa, men även då vi sov under bar himmel så var jag väldigt varm. Jag fick en sängkamrat, Landela, (Zingela, Landela, Michaela.. ja vi "-elor" håller ihop) som tog halva min sovsäck till en början men jag hade gott om både filtar, kläder och en go eld som värmde gott. 


Jag och Landela

Jourdan, Sam, Billy, Fracesca, jag, Kirsten, Erik, AnnaBell och Guns

26/7 På fredag morgon kom Erik och några andra med hästarna igen och det var bara att hoppa upp och rida vidare och slutligen tillbaka hem. 

27/7 Lördagen var inte överdrivet aktiv. Lagom dag med lite Polo X trots alla mina blåmärken från sadeln. Ännu en gång var det jag och Zingela. Första rundan var i slow motion för ingen av oss kunde spelet. Sen kom proffsen och visade hur det skulle gå till! Full galopp fram och tillbaka efter den lilla bollen. Andra rundan jag spelade var lite bättre. Francesca gjorde två mål så vi vann den rundan. Får se om de blir mer polo x senare i veckan nu när jag kan det lite bättre.
Lite uppvärmning innan andra omgången. Dock inte med Zingela.

28/7 Först och främst ett stort grattis till MAMMA, som fyller år idag! <3 Även grattis till Sarah (som tyvärr var en av de som åkte idag) och Rosie (som har hand om de som är på community-projektet).
Dagen började lite sorgset då ett helt busslass volontärer åkte hem idag. Francesca och Helene där bland dem. Nu är det bara jag och Kirsten kvar i vårt rum och vi undrar om och vad det är för några som ska flytta in hos oss istället. Så det har känts vääldigt tomt här idag. Och hälften av oss som är kvar har åkt iväg på en dagstrip till en nationalpark. Men alldeles nyss kom Sam och frågade om jag ville med och mata en örn. Tydligen så har de en örn här också som har skadat sin ena vinge rejält så han kan inte flyga. Han går omkring fritt här men håller nog mest sig till sin lilla hörna, för jag har ändå varit här 2 veckor utan att ha en aning om att en örn springer omkring här..



1 kommentar:

  1. Ja, Michaela...då har jag varit på lite äventyr idag igen...hmmm, blir lite slut av allt som händer...tack för att jag får följa med...Kramar om massor

    SvaraRadera